Direct naar content

Reserveringsproces

Het proces in stappen

Je wil een kavel op de Kavelkaart reserveren. Om te reserveren moet je een aantal stappen doorlopen.

Let op: Je hebt 15 minuten om de reservering te voltooien. Mocht je meer tijd nodig hebben, dan heb je de mogelijkheid om deze tijd met 15 minuten te verlengen. Indien je de reservering niet op tijd afrondt, wordt de kavel opnieuw op de kavelkaart aangeboden.

  1. Goed voorbereiden

    Bereid je goed voor op het reserveren van de kavel én het hele zelfbouwproces.
    Lees alle kavelspecifieke documenten, het zelfbouwhandboek en stappenplannen. Zo sta je niet voor verrassingen en weet je goed wat er wel en wat er niet mogelijk is.

  2. Inloggen

    Om jouw gegevens te delen log je in met de app Yivi. Je haalt geverifieerde gegevens op in deze app op jouw telefoon. Deze gegevens hebben wij nodig om de reservering goed te verwerken.

    Het is erg verstandig om dit al te doen voordat je begint met de reservering. Dit scheelt tijd en kun je sneller je reservering maken.
    Je scant de QR code op de website en geeft toestemming om jouw gegevens te delen.

    Kloppen deze gegevens niet, neem contact op met burgerzaken van de gemeente. Maak wel de reservering af! Jouw gegevens kunnen achteraf aangepast worden.

  3. Partner toevoegen

    Als je met meerdere personen een kavel wil kopen, zal ook deze persoon met Yivi de gegevens moeten delen.

  4. Overeenkomst doornemen

    Het is belangrijk om de reserveringsovereenkomst zorgvuldig door te lezen. Hier staan de voorwaarden in waar je mee akkoord gaat.

  5. Communicatie voorkeuren

    Je vult ontbrekende communicatiegegevens aan zoals je telefoon en e-mailadres. Deze hebben we nodig om berichten te versturen. Ook geef je hier een communicatievoorkeur aan.

  6. Akkoord geven

    Als je een kavel gaat reserveren, gaat de Kavelwinkel er vanuit dat je vooraf alle kaveldocumentatie hebt doorgenomen. Wij vragen dan ook een bevestiging dat je de informatie hebt gelezen.

  7. Betaal inschrijfvergoeding

    Je betaalt direct de inschrijfvergoeding van € 1.000,-. Door de betaling heb je de reserveringsovereenkomst automatisch digitaal ondertekend.

    De gemeente controleert alle gegevens van jouw reservering. Is alles in orde? Dan krijg je een ook door de gemeente ondertekende reserveringsovereenkomst retour. Deze kun je terugvinden in jouw mijnAlmere.
    Pas op het moment dat de reserveringsovereenkomst door de gemeente is ondertekend, is deze rechtsgeldig.

Tijdens het reserveringsproces verandert de status van de kavel van ‘te koop’ naar ‘In optie’. Is het proces goed doorlopen en is de inschrijfvergoeding betaald? Dan veranderd de status naar ‘gereserveerd’.

Je ontvangt hierna een reserveringsbevestiging per mail van de Kavelwinkel.